Thuis!!!!

19 december 2014 - Zwijndrecht, Nederland

Lieve lezers,

Vandaag de laatste blog van mijn tijd in Zweden. Ik ben gisteren namelijk weer thuis gekomen.

De laatste dagen na Lapland en voor mijn vertrek waren zeker nog heel leuk. Ik heb nog een ijshockeywedstrijd bezocht (nationale Zweedse sport), een wereldkampioenschap floorball bezocht (Google maar voor meer informatie ;)). Zweden is afgelopen zondag wereldkampioen geworden! Woehoeeeee!!!!!!!

De laatste week stond ook in het teken van de laatste dingetjes doen. Laatste keer een feestje, laatste keer eten met zijn allen en natuurlijk afscheid nemen. Leuk was het absoluut niet, maar ik heb me er doorheen geslagen EN ik weet zeker dat ik heel veel van de mensen die ik daar heb ontmoet nog ga zien.

Afgelopen woensdag was het opruimen, schoonmaken en inpakken geblazen. Dat was een hele klus kan ik vertellen, VERSCHRIKKELIJK. Wat een gedoe! En vooral wat een stress, ik was zo bang dat mijn koffers veel te zwaar waren. Handig als je een weger hebt die maar tot 22kg gaat en je 23kg per koffer mag meenemen, wat dus betekent dat je niet weet hoeveel precies er in die koffers zit. Maar goed, uiteindelijk woensdagavond al een koffer naar een ander meisje gebracht. Waar ik donderdagochtend met mijn andere koffers naar toe ging om vlak bij haar mijn sleutels in te leveren en daarna samen naar de bus te gaan. Ook daar was nog even een momentje van stress, aangezien de bus ten eerste te laat was en toen die vervolgens op kwam dagen mochten we niet mee van de buschauffeur want de bus was te vol. Gelukkig kwam vrij snel daarna de volgende bus en kwamen we zo alsnog op tijd aan op het vliegveld.

Koffers daar ingecheckt (halleluja toch niet te zware koffers) en samen nog wat gedronken en wat gegeten. Toen naar de Gates gelopen en daar moesten we dan toch echt afscheid nemen. Tranen stonden nu toch wel echt in mijn ogen, het was echt het einde.

De vlucht ging allemaal voorspoedig en op het vliegveld stonden mijn ouders en lieve Melissa met een spandoek op mij te wachten. Wat een fijne ontvangst. Toen naar huis en daar hadden mijn moeder en vriendinnen geregeld dat ze allemaal kwamen en bleven eten, het was alsof ik nooit ben weggeweest. Helaas de vriendinnengroep nog niet helemaal compleet, maar vanaf woensdag gelukkig wel weer. Kan niet wachten totdat ik ook Lies weer een goede knuffel kan geven. Vanavond kan ik dan eindelijk mijn zus en Chris hun huisje zien, ik sta te popelen, ben zo benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.

Lieve familie, vrienden en alle andere mensen die de afgelopen tijd mijn blogs hebben gelezen, mij kaartjes hebben gestuurd en mij in het algemeen hebben gesteund en gevolgd; ontzettend bedankt.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb vermaakt met deze verslagen en wat foto's en jullie zo op de hoogte heb kunnen houden van mijn ongelofelijke fantastische ervaringen. Ik heb geen moment spijt gehad van deze beslissing en ben dankbaar voor alles wat ik heb meegemaakt en vooral voor alle nieuwe vriendschappen die ik heb gesloten.

Voor deze reis was dit dus mijn laatste blog, wie weet als ik ooit weer op reis ga, dat jullie mijn verslagen hier dan weer kunnen lezen. Voor nu hele fijne kérstdagen en een gelukkig nieuwjaar en hopelijk tot snel in levende lijve :)

Lieve groetjes,

Suus

1. Petra Barendregt:
    19 december 2014
    A lifetime experience! Good for you!