Bijzondere dag

26 oktober 2014 - Gotenburg, Zweden

Hello lieve lezers,

Vandaag is een bijzondere dag. Ik ben vandaag namelijk precies 2 maanden in Zweden. Dinsdag 26 augustus verliet ik ons Kikkerlandje om voor 4 maanden naar Goteborg te verhuizen. Bizar dat ik nu alweer over de helft zit (18 december kom ik weer terug). Time flies when you are having fun. True that!

In mijn laatste blog heb ik geschreven over mijn eventuele trip naar Noorwegen. Zoals jullie misschien op Facebook hebben gezien, is dit doorgegaan. Het was in een woord FANTASTISCH. Iedereen verklaarde me voor gek, wat moet je nou met 6 jongens op stap. Maar zoals ik tegen mijn ouders zei:''Het is of niet gaan, of met 6 jongens op stap moeten''. En wat ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Vrijdagochtend 17 oktober om 8:15 vertrokken we vanuit Goteborg, met stop nummero 1 Oslo. Daar kwamen we aan rond het middaguur. Spijtig genoeg had de herfst zijn intrede gedaan in Oslo en regende het onafgebroken cats and dogs. Daarom maar een uur of 3 rondgelopen. Daarna begon de rit naar Nigardsbreen en onze verblijfplaats Jostedal Camping. We verwachtten daar om een uur of half 10 aan te komen, maar we hadden een klein inschattingsfoutje gemaakt en we stapten de auto uit om een uur of 12.

Met 6 jongens op stap die nog geen propere avondmaaltijd op hadden, betekende dus dat Suzanne om half 1 snachts pasta stond te koken. Een compleet nieuwe ervaring kan ik je vertellen. Jostedal Camping was prachtig, op mijn Facebook staan genoeg foto's. Toen we de volgende ochtend wakker werden bleek de omgeving nog mooier te zijn dan verwacht. Zaterdag hebben we een gletsjer bezocht en daarmee ook een kleine wandeling gemaakt. Daarna weer de auto ingegaan en via Flam aangekomen vlak bij Preikestolen.

Voor zaterdagavond hadden we van te voren geen accomodatie geboekt, dus bij een tankstation gestopt, gevraagd voor internet en met behulp van de tankstation medewerker een huis kunnen vinden. Zoals ik zei, ik was met 6 jongens op stap maar daar heb ik niet veel van gemerkt toen we in dat huis aankwamen. Mijn Nederlandse metgezellen scheten serieus in hun broek. Luc, Glenn en Jeroen zijn de grootste pussies die ik ken. Zelf zullen ze je een ander verhaal vertellen, maar bang zijn om alleen naar de WC te gaan en bijna een hartaanval krijgen als je een flits van een fototoestel ziet, ze hebben het meegemaakt kan ik je mededelen. Vuilniszakken in een grote vriezer vonden de jongens ook niet een heel tof idee, maar gelukkig heb ik ze gerust kunnen stellen dat er alleen maar broodjes en heel normaal vlees (geen lichamen of skeletten) in zaten.

Zondag Preikestolen bezocht, na een flinke wandeling op de top aangekomen en wat was het prachtig. Na deze wandeling gingen we weer de auto in, op naar huis. De rit duurde 13 uur en maandag was ik zo moe als wat, maar het was het allemaal waard. Wat een prachtige trip

Afgelopen week aan school gewerkt en vrijdag alvast een pre-halloween party gehad. Samen met mn vriendjes waren we verkleed als Dalmatiers. Ik zal een foto van onze prachtige outfit toevoegen aan deze blog. Gisterenavond ook weer een feestje gehad, ik vermaak me prima :)

Deze week zijn we ook bezig geweest met de trip naar Lapland. Vlieg- en bustickets zijn geboekt. Waarschijnlijk gaan we een package boeken waardoor we naar het ijshotel kunnen (helaas niet slapen, maar een rondleiding is waarschijnlijk net zo leuk), kunnen gaan sleeën met honden, een sneeuwscooter tocht gaan maken en het Noorderlicht gaan zien. Oeehh daar kijk ik zo naar uit. Deze trip gaat van 5 tot 8 december plaatsvinden. Dus gelukkig duurt dat nog even, want voor je het weet is het zover en moet ik daarna alweer naar huis :(

8 november komen de twee Laura's Suzie opzoeken. Kijk er nu al naar uit. In het weekend van 29 november komt mijn moeder voor de 2e keer, dus ik krijg nog genoeg bezoek. Maar nu moet ik eerst weer hard aan de slag, studeren moet helaas toch ook gebeuren.

Heel veel liefs, heel veel knuffels

Suus

PS: Voor de foto's van Noorwegen verwijs ik u graag door naar mijn Facebookpagina ;)

1. Petra Barendregt:
    27 oktober 2014
    Fijn om te lezen dat je weer kunt lachen! Lapland man en het Noorderlicht, het moet niet gekker worden :-)
  2. Suus:
    27 oktober 2014
    Haha, deze blog schreef ik voordat ik doorhad dat ik mijn geld kwijt was. Maar lachen doe ik wel weer hoor :)
    Lapland en het Noorderlicht zijn zeker dingen die me nu alweer helemaal vrolijk maken
  3. Dorine Rienstra:
    27 oktober 2014
    Suus, wat ben je aan het genieten. Heerlijk om te lezen allemaal. En nog maar even, dan krijg je alweer bezoek uit Holland. Zal heerlijk zijn om je zus en vriendin weer te zien. Ik hoop dat je nog heel veel plezier zult hebben en succes met de studie!!!
  4. Suus:
    27 oktober 2014
    Dankjewel! Ja kijk er enorm naar uit om ze weer te zien. Gaat helemaal goed komen :)
  5. Erna en Cees:
    28 oktober 2014
    Lieve Suzanne,

Wij zijn net terug uit Italië, vandaar de wat late reactie.
    We wensen je nog twee hele fijne maanden in Zweden toe.
    Leuk om je reisverhalen te lezen! Je weet toch wel zeker dat je voor je studie in Zweden bent hè ?
    Nog heel veel plezier en we horen/lezen graag weer wat van je.
  6. Suus:
    28 oktober 2014
    Erna en Cees,

Bedankt voor de lieve reactie!
    Jazeker ben ik hier om te studeren, vandaag ook druk bezig, maar gelukkig is er nog genoeg tijd om heel veel leuke dingen te doen.
    Bedankt en ik zal zeker nog meer blogs schrijven
    Groetjes Suzanne